set fire to the rain

Att hitta motivation.

När jag var yngre var jag överviktig - inte mullig - utan tjock.
Det har satt djupa spår i mig, jag tror aldrig jag är tillräckligt fin.
Just nu väger jag 57 kilo - jag brukar väga 52.
Så mitt mål är att gå ner fem kilo.
Jag har inte haft någon motivation ; Först hade jag extremt mycket studier , sen vart jag gravid,  genom gick en abort, mått hur dåligt som helst, och nu har jag landat.
Så nu känner jag att det är dags att ta sig samman och börja gå ner i vikt.
Det är märkligt ; människor som ser mig kan inte ana vilka sår jag har pga övervikten jag hade i unga tonår.
Allt som vittnar om det är lite bristningar som blektsbort.
Det värsta är att när jag är så smal som jag vill vara så klagar folk ; jag är för benig över revbenen. för smal.
Jag vill skrika ; JAG KAN INTE RÅ FÖR ATT NÄR JAG GÅR NER I VIKT SÅ SYNS MINA BEN!
Jag hade hellre önskat att magen minskade först , men så är inte min kropp.

Jag hatar hur vårat samhälle har blivit ; Att man ska se ut på ett visst sätt för att accepteras.
Ska det vara så egentligen?
Ska barn behöva tänka på vilka kläder dom ska ha?
Alla vill vara vuxna i så ung ålder, det är synd att dom inte tänker på att barn är man så kort, vuxen är man resten utav livet.

Jag önskar att någon hade sagt det till mig när jag var vilsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0